Studiereis Suriname Annemiek - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van VechtdalCollegeSuriname - WaarBenJij.nu Studiereis Suriname Annemiek - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van VechtdalCollegeSuriname - WaarBenJij.nu

Studiereis Suriname Annemiek

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg

22 Januari 2016 | Nederland, Hardenberg

Het is zo ver... Morgen vertrek ik samen met Jan naar Suriname om verschillende scholen te bezoeken. Hoe gaaf.. Jaren geleden stage gelopen en nu weer terug gaan naar dit mooi land!

We zullen met in totaal 18 personen richting Suriname vliegen. Het programma daar is voor iedereen wat verschillend maar we zullen vooral veel scholen bezoeken. Ook gaan we ons buigen over de invullen van the learning cirkels. (http://www.ict-edu.nl/lc15-16/)

Vanmorgen begon de reis al een beetje, ik ben ingecheckt. En nu mijn koffer ook zo goed als gepakt is kan ik denk ik zeggen dat ik er klaar voor ben.

Suriname... Ik kom er aan!!!!

  • 22 Januari 2016 - 21:40

    Sharon:

    Succes maar vooral heel veel plezier allemaal! Kus voor tante miek.. liefs, bram sharon en fere

  • 23 Januari 2016 - 00:15

    Erna Nonkes :

    Annemiek en Jan, ik wens jullie een heel fijne week toe! Ik volg jullie graag! Ik begin zelf ook al een beetje de kriebels te krijgen. Volgende week, 1 februari vlieg ik met mijn zus en ouders naar Suriname. Annemiek wat bijzonder om het land van je stage weer op te kunnen zoeken!
    Geniet!!

  • 23 Januari 2016 - 20:47

    Margreet:

    Annemiek en Jan, ik wens jullie hele fijne dagen toe, heel veel plezier en geniet er heerlijk van!!

  • 23 Januari 2016 - 22:28

    Karlijn:

    Heel veel succes, maar vooral veel plezier! Geniet ervan!

  • 24 Januari 2016 - 09:45

    Freek Jonkman:

    Annemiek en Jan,

    Ook vanaf deze plaats wens ik jullie een fijne studiereis toe.
    Ik hoop dat wij als team/school de vruchten ervan mogen proeven.

  • 25 Januari 2016 - 09:08

    Marion Zwiggelaar:

    Hoi Annemiek en Jan,

    Wat leuk om te kunnen lezen hoe jullie dagen daar in Suriname verlopen.
    Veel plezier daar in Suriname!

    Groetjes,
    Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

studiereis

Suriname - Learning Circles & schoolbezoeken - januari 2016

Een prachtige studiereis naar Suriname met leerlingen en leerkrachten.
ICT&E organiseerde al meer dan 80 internationale studiereizen en uitwisselingen. Dat doen we omdat we geleerd hebben dat zo'n reis bijdraagt om los te komen uit vertrouwde kaders en concreet vorm te geven aan een andere kijk op samen leren. Om voor, tijdens en na de reis samen te reflecteren op hoe we in ons onderwijs leerlingen kunnen uitdagen zélf een actieve, verantwoordelijke rol te nemen in hun leren. En om te zien hoe trots we mogen zijn op veel dat er in ons onderwijs gebeurt! Genoeg redenen om voor de 9e keer op studiereis naar Suriname te gaan!

Echt grenzeloos en verdiepend samen leren bereik je door je leerlingen de tools te geven om ook internationaal met elkaar te kunnen samenwerken en leren. Dat daarmee ook je rol als leerkracht verandert ervaar je beter tijdens een studiereis.

Voor veel scholen is de studiereis naar Suriname onderdeel van een zeer inspirerende voorbereiding op de Learning Circles Kinderrechten, samen met hun Surinaamse collega's.
Wie de passie voor leren en ambitie in zich ontwikkelende landen ervaart, wie met eigen ogen ziet wat het voor een klas in Suriname betekent om echt samen te kunnen leren, keert anders op school terug. Tevreden over hoe goed het in Nederland is; gemotiveerd om met de nieuwe collega's in binnen- en buitenland aan de slag te gaan.
Want verdient niet elk kind een docent die wereldwijd leren mogelijk maakt?

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2016

Freday. Surinam mi lobi yu… Annemiek

29 Januari 2016

vrijdag Suriname. Jan

29 Januari 2016

Donderdag Annemiek

28 Januari 2016

donderdag Suriname Jan

28 Januari 2016

Woensdag Annemiek

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5271

Voorgaande reizen:

23 Januari 2016 - 31 December 2016

studiereis

Landen bezocht: